mysummerinmexico.blogg.se

Kapitel 1 - On my way

Kategori: Allmänt

”Riiiiiiiiiing,riiiiiiiing,riiiiing”

 

Jag räcker mig sömnigt och lite lätt irriterad efter mobilen, men när jag ser vem det är som ringer lyser mitt ansikte upp i ett stort leende. Jag trycker på svara och hör min bästavän Shelby skrika 

 - TODAYS THE DAY BABY !

- Haha jag vet, visst ska det bli kul ?

- kul ?! DET KOMMER BLI FUCKING AMAZING ! 

- Hahah honey lugna ner dig lite, klockan är 8 på morgonen! 

- So ? Du borde var uppe och färdig vi kommer och hämtar dig prick kl 9 !

- Haha jag vet allt är packat och klart jag ska bara äta frukost och klä på mig, jag står utanför prick klockan nio säger jag och skrattar

- perfaaaa, puss hej darling

- haha puss hej, och shelby ? 

- ja ? 

- MEXICO HERE WE COME ! 

-Haha sådär ska det låta! ses om prick 55 minuter, säger hon och lägger på.

 

Ända sedan Shelbys morbror ringde från Mexico och frågade om Shelby ville komma ner dit över sommaren med en kompis  för att vara servitris på hans nyöppnande resturang, Hade det varit det enda vi pratade om, stränderna,maten,havet och killarna.... Vi hade sparat pengar till det här i flera månader och nu var det äntligen dags. Det hade såklart varit svårt att övertala mamma och pappa men efter många telefonsamtal och löften om allt från himmel och jord så blev det bestämt. 

 

Jag klädde på mig mina svarta mjukisbyxor,ett vitt linne och en grå hoodie,slängde på mig lite mascara och gick sedan ner för att äta frukost.

Nere i köket satt min morgonpigge pappa med en kopp kaffe och tidningen.

Han kollade upp när han såg mig och gav mig ett stort bländande leende 

- Hej Hjärtat, sovit gott ?

- jadå, du ? 

- som ett liten barn, ser du fram emot resan ? 

- det vet du att jag gör ! 

- Haha jaa, det är det ju enda jag fått höra det senaste tre månaderna!

- ha-ha, jag sätter mig brevid han vid bordet och börjar smöra mig en macka

 

Vi säger inget mer utan han fortsätter läsa tidningen och jag äter min macka i tystnad. Klockan 8.40 är jag klar med mackan och juicen och börjar städa undan. 

 - Pappa, hjälper du mig med att bära ner packningen ?

- Jadå, säger han och reser sig upp 

 

 

 

Uppe i mitt rum står det två stora väskor fullproppade,med kläder,skor,smink och böcker.I min handväska har jag mitt pass,data,iphone,hörlurar,godis och vatten. Allt som behövs för en skön flygresa.

 - Åh jösses, säger pappa och skrattar. man skulle kunna tro att du ska flytta för alltid. 

- haha håll tyst och hjälp mig bära dom bara, säger jag och ler 

 

Han tar dom två stora väskorna och börjar gå ner för trappan, jag tar min handväska och följer efter. Pappa går ut och ställer ner väskorna precis vid vägkanten av vårat hus  och sätter sig sedan på den största väskan och pustar ut. Väskorna måste ha varit tyngre än jag trodde tänker jag och ser på honom med en bekymrad min,klockan är nu 8.50 och Shelby kommer om tio minuter. 

 - Var är mamma ? frågar jag

- hon är där uppe och sover,det blev sent på jobbet.

- som vanligt då,mumlar jag 

-Gå du upp och säg hejdå, så blir hon glad ska du se 

 

Jag dumpar handväskan på marken och går långsamt in till mamma, hon ligger med ryggen mot mig och sover lugnt.

 - mamma? viskar jag, Mamma jag åker nu. Jag går fram till sängen och stryker henne över kinden.

- Gumman?

- Hej, säger jag och sätter mig ner på sängkanten. 

- Se nu till att få det riktigt trevligt, och ta hand om varandra du och Shelby säger hon med trött röst.

- Det ska vi, och ta det lungt mamma, jobba inte varje helg,lovar du det ? 

Hon viftade avfärande med handen

  • Oroa dig inte över mig, jag och pappa kommer klara oss fint, kom och ge mig en kram nu. 

Jag lutar mig fram och ger henne en kram, och jag känner hur liten och smal hon är, och oron som jag så ofta försöker glömma kryper sig fram. Min mamma har alltid jobbat mycket men på senaste tiden har hon jobbat konstant hela tiden och det började slita på hennes hälsa. Hon har blivit smalare,tröttare och äter mindre än förut. 

 - Jag kommer sakna dig mamma.

- Och jag dig min ängel. 

Då hör vi någon som tutar nerifrån och jag kollar på klockan 9.00 prick

 - hejdå mamma 

- hejdå vännen, se till att ha riktigt roligt nu! 

 

 

Jag går ner på uppfarten där alla min väskor är inpackade brevids Shelbys två väskor som är om inte ännu större än mina.  Jag ger pappa en stor kram och ber han att ta väl hand om sig själv och mamma.

 - Det ska jag gumman,ha det nu så kul så ses vi om två månader

 

Jag sätter mig i bilen och vinkar hejdå, Klockan är 9.05 och jag är påväg till mexico och sommaren som förmodligen kommer bli den bästa i mitt liv

 

Gillar ni det ? vill ni ha mera ? Kommentera i så fall ! 

Kommentarer

  • MOA säger:

    JA, du måste fortsätta är helt fast ju!!
    svär, du borde bli författare.
    puss :)

    2012-08-08 | 00:48:50
  • LTH säger:

    SKRIV MER :D <3

    2012-08-09 | 11:00:57
    Bloggadress: http://alicelinn.blogg.se
  • amanda säger:

    ja d et va jätte bra du måste fortsätta

    2012-08-09 | 19:26:22
    Bloggadress: http://amandadybvik.blogg.se

Kommentera inlägget här: